Opinie specjalistów - Volkswagen Passat Kombi

Opinie specjalistów

Opinie specjalistów

Na wstępie generalna uwaga. Passat ma już bardzo długą historię. Zebrane tu opinie dotyczą samochodów z różnych lat produkcji. Nie wszystkie więc z nich mają swoją rację bytu w odniesieniu do konkretnego rocznika samochodu. Z tego względu cytowana listę usterek należy traktować z odpowiednią dozą ostrożności. Dotyczy to szczególnie nowszych wersji tego samochodu. Z biegiem lat Volkswagen, usuwał wiele niegdyś nagminnych usterek występujących w trakcie eksploatacji tego auta.

Oto lista najczęściej rejestrowanych usterek:

* Utrudnione włączanie biegów
* Niepewne zamocowanie dźwigni biegów (nadmierne luzy)
* Odmawiający posłuszeństwa zamek centralny
* Nieszczelna przednia szyba, czasami pokrywająca się mlecznym nalotem
* Urywanie się linki regulacji gazu
* Uszkodzenia alternatora
* Awaryjne pęknięcia paska klinowego i zębatego (szczególnie w wersjach "D" do 1989 roku)
* Nieszczelności w układzie chłodzenia
* Usterki w układzie zaworowym (starsze modele)
* Defekty elektrycznych mechanizmów szyb
* Uszkodzenia i przecieki w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego prowadzące do przepalania uszczelki podgłowicowej
* Wadliwe uszczelki podgłowicowe


Znawcy jednak twierdzą, że jest to pojazd o dużej trwałości. Przebiegi bez naprawy w granicach 300 tys. km nie należą do rzadkości.

Doświadczenia płynące z testów drogowych:

W teście długotrwałym na dystansie 60 tys. km, w badanym Passacie Variancie TD, zanotowano następujące uszkodzenia. Po przebiegu 57 411 km wymieniono uszkodzoną skrzynię biegów wraz z półosiami napędowymi. Przy stanie licznika 59 467 km, trzeba było wymienić pasek rozrządu. Zanotowano też utrudnione załączanie pierwszego biegu. W innym samochodzie, który służył do kurierskich podróży w trakcie przejechanych 200 000 km zanotowano po 30 tys. uszkodzenie kompresora, przy stanie licznika 51 tys. km pojawiły się defekty w układzie wydechowym, po 72 tys. km zablokował się tłoczek w zacisku hamulcowym, Nieszczelności zaworów stwierdzono przy stanie licznika 93 tys. km. Po przejechaniu 122 tys. km uległ uszkodzeniu elektryczny napęd podnoszenia szyb i wreszcie przy stanie licznika 195 tys. km pojawiły się nieszczelności w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.
Z kolei w przeprowadzonym w Niemczech w 1988 roku długodystansowym teście drogowym (100 tys. km) w Passacie GL z silnikiem 1984 cc 16V stwierdzono stosunkowo mało uszkodzeń. Po przebiegu 61 222 km wymieniono przednie tarcze hamulcowe. Natomiast przy wskazaniach licznika 80 923 km należało wymienić przepływomierz powietrza w układzie wtryskowym benzyny. Z kolei po 91 923 km uległ uszkodzeniu wąż w układzie wspomagania hamulców. Tarcze hamulcowe okazały się niezbyt trwałe, bo po raz kolejny trzeba było je wymienić przy wskazaniach licznika 102 710 km.
Samochód ten zużywał w trakcie testu średnio 10,3 l benzyny na 100 km. Minimalne jej zużycie wynosiło 8,4 l/100 km, a maksymalne 15,2 l/100 km. Natomiast rewelacyjnie niskie okazało się zużycie oleju. Wynosiło ono 0,131 l/100 km. W szczegółowym teście przeprowadzonym w 1993 roku przez niemiecki ADAC, najwyżej oceniono (VW Passat GL 2,0, skala ocen 1 - najwyższa, 5 - najniższa) właściwości jezdne tego auta (1,3), wnętrze (1,9) oraz komfort jazdy (2,0). Najniższą notę przyznano silnikowi i przeniesieniu napędu (2,5), bezpieczeństwo oceniono na 2,4 pkt., a ogrzewanie i klimatyzację na 2,3. Jednak w skali ADAC oznacza to, że samochód ten jest oceniany generalnie jako "dobry".

Usterki rejestrowane w trakcie przeglądów:

Stosunkowo wrażliwe na uszkodzenia okazało się zawieszenie kół. Już po 7 latach eksploatacji rejestrowano 11,5 proc, takich usterek. Po 10 latach ich liczba wrastała do 15,7 proc. Istotną usterką okazała się nieszczelność przewodów hamulcowych. W autach 10-letnich ich liczba sięgała aż 20,6 proc. W bardzo starych samochodach dawała się we znaki silna korozja. Wśród samochodów 10-letnich odnotowywano ją w 38,1 proc. aut. Oczywiście, jak już wspominaliśmy, dane te dotyczą wcześniejszych modeli, bo w autach produkowanych w minionym dziesięcioleciu zabezpieczenie antykorozyjne okazało się już bez zarzutu.
ogrody lublin
kredyt samochodowy Pozycjonowanie stron Opisy telefonów Nokia meble łazienkowe smiechowo.lapy.pl/?t